Filmen om Dirch Passer

De fleste i Danmark kender til Dirch Passer, idet han i mange år var en af de mest folkekære komikere og skuespillere. Han var især kendt for at være med i komiker duoen Kellerdirk sammen med Kjeld Petersen, hvilket var med til at befæste hans position som en af Danmarks mest populære revystjerner. Men Dirch Passer medvirkede også i en lang række danske film. Dirch Passer nåede at blive gift to gange, og i hvert ægteskab fik han et barn. Men Dirch Passer døde desværre allerede som 54 årig, og det skete helt tilbage i 1980, så mange unge mennesker kender ikke Dirch Passer på samme måde, som den voksne befolkning gør.  Nu bliver hans liv heldigvis filmatiseret, således alle kan komme lidt tættere på en af Danmarks allerstørste stjerner i nyere tid.

Hvem skal spille Dirch Passer i filmen?

De kendte skuespillere Nikolaj Lie Kaas og Lars Ranthe skal spille hovedrollerne i filmen ”Dirch”, og Dirch Passer bliver spillet af Nikolaj, og Lars spiller Kjeld Petersen. Derved kan også den yngre del af befolkningen nu også se, hvor morsom denne duo var. Men for at filmen skulle blive en succes og blive lavet realistisk, så krævede det en masse forarbejde fra skuespillernes side. Det er således heller ikke nogen hemmelighed, at Dirch Passer levede et liv fyldt med stress, arbejdspres og stort alkoholforbrug på mange københavnske værtshuse. For information on financing check out digital nomad site

Forberedelsen til filmen om Dirch Passer

I Billed-Bladet kan man læse et interview med de to skuespillere, som skulle sætte sig grundigt ind i 1950´er miljøet for at kunne indspille denne film. De skulle forberede sig ved at læse bøger i flere måneder om Kjeld og Dirch og ved at se alle de gamle film og lytte til radiooptagelser og tale med folk, der kendte de to komikere. Nikolaj Lie Kaas havde nemmest ved at sætte sig ind i denne revyverden, da han jo er opvokset i denne verden, idet han jo er søn af skuespilleren Preben Kaas.

Skriv et svar